Bezbariérová trasa vede kolem nového mostu u školy, ALE ...
Znovu ohledně situace u nového mostu
Martina Sobotková
2010-11-01 12:51:15
Dobrý den, podobný dotaz, jaký mám i já, se tu už objevil, odpověď však mě a jistě i spoustu dalších občanů neuspokojila. Zajímá mě značení přechodů u nového mostu. Tradiční "zebra" opravdu chybí, přestože je použito jiných značení, jak uvádíte. Dopravní situace se výrazně zhoršila tím, že nový most je nyní určen i pro vozidla, a jelikož je vedle základní škola, je to opravdu na pováženou. Navíc jak řidiči, tak především děti, mají zažité značení přechodu formou "zebry", tudíž by jistě tato nevelká investice zlepšila bezpečnost nejen školáků. Nešlo by tedy dodatečně pruhy přes silnici dodělat? Děkuji za odpověď. odpovídá Irena Černocká
Vážená paní Sobotková,
ve věci vyznačení přechodů pro chodce u nového mostu si Vás dovoluji odkázat na již zveřejněnou odpověď k tomuto tématu, odkaz zde.
S pozdravem
Mgr. Irena Černocká, tisková mluvčí
RE . nový most a bezpečnost kolem
Kalak
2010-10-29 18:35:53
Opravdu si myslíte že dopravní značení je na novém mostě dostatečné? Osobně jsem se byl přesvědčit. Pokud chcete dodržet dopravní vyhlášku a přecházet na místech tomu určených, tak to zde opravdu nelze. Dostanete se do slepé uličky. Jsou tam sice krásné bezbarierové nájezdy ,ale přechod nikde. Pokud by zde došlo ke střetu s chodcem, může za to chodec, protože přecházel na místě, kde není svislé ani vodorovné dopravní označení přechodu. Musím se paní Hany zastat. Zřejmě by bylo vhodné ,aby se na to podívala kompetentní osoba např. alespoň městská policie a posoudila stav věci. Budu li dodržovat předpisy, tak nepřejdu, nebo myslíte že ano? Ano, jen když vás nic nesrazí v opačném případě nesete vinu . odpovídá Pavel Sehnal
Vážený pane,
jak již bylo konstatováno v předchozích odpovědích na dotazy k problematice týkající se nového mostu přes Sitku, provedené dopravní značení je značením řádně projednaným a následně stanoveným rozhodnutím (nejedná se tedy o projev vůle vlastníka a správce komunikace, ale výsledek příslušného správního řízení, který musel projít projednáním). Celou situaci tedy nelze řešit prostým doplněním vodorovného značení (tzv. zeber), ačkoli se to na první pohled zdá být tím nejjednodušším řešením.
V místech křížení pěších a vozidlových tras jsou u nového mostu vybudována místa pro přecházení, jako „stavebně upravené úseky místní komunikace, které usnadňují přecházení chodců přes komunikaci“ (citace z normy ČSN 73 6110 Navrhování místních komunikací).
Máte pravdu v tom, že tato místa nenahrazují z hlediska chodce plnohodnotně přechod pro chodce, neplatí na nich totiž přednost chodců před projíždějícími vozidly. V předchozích odpovědích jsme uvedli, že město Šternberk uvažuje s dalšími stavebními úpravami komunikací v lokalitě. V rámci přípravy těchto úprav prověříme možnost (zde je například nutné brát podle platných norem v potaz vzdálenost dalších přechodů,…) a potřebu doplnění přechodů pro chodce na samotném mostě.
Rádi bychom současně upozornili, že přechod pro chodce není jen věcí vodorovného a svislého značení. Znamená provedení stavebních úprav z hlediska požadavků užívání staveb osobami se sníženou schopností pohybu a orientace, zásahy do systému veřejného osvětlení, apod. Problematiku je třeba skutečně řešit komplexně v rámci celé lokality tak, aby případná dílčí opatření nebyla následně znehodnocena navazujícími pracemi.
S pozdravem
Ing. Pavel Sehnal, vedoucí odboru rozvoje města a investic MěÚ Śternberk
re: nový most a bezpečnost kolem
Znovu ohledně situace u nového mostu
Martina Sobotková
2010-11-01 12:51:15
odpovídá Irena Černocká
Vážená paní Sobotková,
ve věci vyznačení přechodů pro chodce u nového mostu si Vás dovoluji odkázat na již zveřejněnou odpověď k tomuto tématu, odkaz zde.
S pozdravem
Mgr. Irena Černocká, tisková mluvčí
2010-10-29 18:35:53
odpovídá Pavel Sehnal
Vážený pane,
jak již bylo konstatováno v předchozích odpovědích na dotazy k problematice týkající se nového mostu přes Sitku, provedené dopravní značení je značením řádně projednaným a následně stanoveným rozhodnutím (nejedná se tedy o projev vůle vlastníka a správce komunikace, ale výsledek příslušného správního řízení, který musel projít projednáním). Celou situaci tedy nelze řešit prostým doplněním vodorovného značení (tzv. zeber), ačkoli se to na první pohled zdá být tím nejjednodušším řešením.
V místech křížení pěších a vozidlových tras jsou u nového mostu vybudována místa pro přecházení, jako „stavebně upravené úseky místní komunikace, které usnadňují přecházení chodců přes komunikaci“ (citace z normy ČSN 73 6110 Navrhování místních komunikací).
Máte pravdu v tom, že tato místa nenahrazují z hlediska chodce plnohodnotně přechod pro chodce, neplatí na nich totiž přednost chodců před projíždějícími vozidly. V předchozích odpovědích jsme uvedli, že město Šternberk uvažuje s dalšími stavebními úpravami komunikací v lokalitě. V rámci přípravy těchto úprav prověříme možnost (zde je například nutné brát podle platných norem v potaz vzdálenost dalších přechodů,…) a potřebu doplnění přechodů pro chodce na samotném mostě.
Rádi bychom současně upozornili, že přechod pro chodce není jen věcí vodorovného a svislého značení. Znamená provedení stavebních úprav z hlediska požadavků užívání staveb osobami se sníženou schopností pohybu a orientace, zásahy do systému veřejného osvětlení, apod. Problematiku je třeba skutečně řešit komplexně v rámci celé lokality tak, aby případná dílčí opatření nebyla následně znehodnocena navazujícími pracemi.
S pozdravem
Ing. Pavel Sehnal, vedoucí odboru rozvoje města a investic MěÚ Śternberk
Hana a Hana
2010-10-14 12:23:38
odpověď, že na realizaci přechodů a celkovém zvýšení bezpečnosti kolem mostu se začne pracovat od poloviny roku 2012 je k smíchu! Proboha to se tam ty přechody nemohly alespoň provizorně namalovat, když se dělalo ostatní značení (parkovací pruhy atd.). Nebo se bude čekat, až se opravdu něco stane? To se pak bude město omlouvat,všichni budeme jakože smutní, ale on pan starosta půjde číst do školy pohádky a bude zase vše v pořádku? Už se ..... vzpamatujte prasečí korytňáci!
odpovídá Irena Černocká
Vážená paní,
jak bylo konstatováno již v předchozích odpovědích na dotazy, týkající se stavebních úprav či dopravního značení u nového mostu přes Sitku na Masarykově ulici, bylo v lokalitě provedeno veškeré dopravní značení, stanovené v příslušných správních řízeních. Se značením dalších přechodů se neuvažuje. Jak na náměstí Svobody, tak na Masarykově ulici jsou stávající přechody, vyznačené jak svislým tak vodorovným dopravním značením, které by měly zabezpečit bezpečnější přístup k budovám základních škol (v případě Masarykovy ulice navíc došlo k výrazným úpravám vodorovného dopravního značení - výstražné trojúhelníky a zvětšení dopravních stínů před přechodem).
Naše odpověď, odkazující na časový horizont příštích let, se skutečně týkala jen dalších navržených stavebních úprav, které by měly přispět k výraznému zklidnění dopravy v lokalitě.
Děkujeme za pochopení.
P.S. použitý výraz „korytňák“ vyjadřuje ve slovenštině slangové pojmenování pro samce želvy suchozemské.
S pozdravem
Mgr. Irena Černocká, tisková mluvčí
Šternberk > Dotazy občanů > Přehled dotazů
Nový most
Miroslav Nováček
2010-10-08 12:36:45
kdy můžeme očekávat v okolí nově otevřeného mostu přechody pro chodce? Situace je tam díky blízkosti školy a tím pádem velkého pohybu dětí dost nepřehledná a nebezpečná. Nemohla by MP občas dohlédnout i na dodržování předpisů? Velmi často řidiči projíždějí v nesprávné směru nově zavedenou jednosměrkou a ne vždy je to pouze omylem. Děkuji.
odpovídá Pavel Sehnal
Vážený pane Nováčku,
provedené svislé i vodorovné dopravní značení a stavební úpravy u nového mostu jsou konečným stavem, tak jak byly schváleny v příslušném správním řízení.
Případné úpravy značení (upozorňující na změnu dopravní situace a určené především řidičům) byly předmětem jednání dopravní komise 29. září 2010. Tyto případné změny musí být opět schváleny v novém správním řízení.
Přehled dalších opatření, navrhovaných v uvedené lokalitě, směřujících ke zvýšení bezpečnosti chodců, zejména školní mládeže, plánovaných k realizaci v závislosti především na aktuálních finančních možnostech města, byl uveden v této rubrice zde.
S pozdravem
Ing. Pavel Sehnal, vedoucí odboru rozvoje města a investic MěÚ Šternberk